1/21/2010

THE YEAR 1909

彼の同僚から転送されてきたメールです。
ちょっと興味深かったので、転記しました(和訳は私)
少し長いですが、100年前のアメリカを想像しながら、お楽しみくださいね。

#####################

<THE YEAR 1909 >

The year is 1909.
 1909年。
One hundred years ago.
 今から100年前。
What a difference a century makes!
 この1世紀で、なんて違いでしょう!
Here are some statistics for the Year 1909:
 これらは、1909年の統計結果です。

************ ********* *********

The average life expectancy was 47 years.
 平均寿命は47歳。

Fuel for cars was sold in drug stores only
 車の燃料を売っているのは、ドラッグストアだけでした。

Only 14 percent of the homes had a bathtub.
 14%の家にだけ、バスタブがありました。
Only 8 percent of the homes had a telephone.
 8%の家だけが、電話を持っていました。

There were only 8,000 cars and only 144 miles of paved roads.
 車は8000台しかなくて、舗装されていた道は144マイルのみ。
The maximum speed limit in most cities was 10 mph.
 ほとんどの都市では、制限速度は時速10マイルでした。


The tallest structure in the world was the Eiffel Tower!
 世界で一番高い建物はエッフェルタワー!


The average wage in 1909 was 22 cents per hour.
 1909年の平均賃金は、時給22セントでした。
The average worker made between $200 and $400 per year.
 標準的な労働者は、年に200ドルから400ドル、稼ぎました。
A competent accountant could expect to earn $2000 per year,
 有能な会計士であれば、年収2000ドルが期待できました。
a dentist $2,500 per year,
     歯科医なら2500ドル、
a veterinarian between $1,500 and $4,000 per year,
     獣医なら1500ドルから4000ドル、
and a mechanical engineer about $5,000 per year.
     そして、メカニックエンジニアは大体5000ドル。

More than 95 percent of all births took place at HOME.
 95%以上の人が自宅で出産しました。
Ninety percent of all doctors had NO COLLEGE EDUCATION!
 医師の90%は大学教育を受けていませんでした
Instead, they attended so-called medical schools, many of which Were condemned in the press AND the government as 'substandard.'
 その代わり、いわゆるメディカルスクール―そのほとんどは”標準以下、無教養”と記者や政府から非難されていた 代物だったのですが―に行きました。
 
Sugar cost four cents a pound.
 砂糖の値段は1パウンド4セントでした。
Eggs were fourteen cents a dozen.
 卵は1ダース14セント。
Coffee was fifteen cents a pound.
 コーヒーは1パウンド15セント。
Most women only washed their hair once a month, and used Borax or egg yolks for shampoo.
 ほとんどの女性は1ヶ月に1回髪を洗いました。
 シャンプー代わりに、ボラックス(ほう砂)か卵の黄身を使っていました。

Canada passed a law that prohibited poor people from entering into their country for any reason.  
カナダでは、どんな理由にしろ、貧しい人達の入国を禁じるという法律が成立しました。

Five leading causes of death were:
 主な死因を5つ挙げると、
1. Pneumonia and influenza
 1.肺炎とインフルエンザ
2. Tuberculosis
 2.結核
3. Diarrhea
 3.下痢
4. Heart disease
 4.心臓病
5. Stroke
 5.脳卒中

The American flag had 45 stars....
 アメリカの旗には星が45個で・・・
The population of Las Vegas, Nevada, was only 30!!!!
 ラスベガスの人口は、たった30人!!!!

Crossword puzzles, canned beer, and iced tea hadn’t been invented yet.
 クロスワードパズル、缶ビール、アイスティーはまだ発明されてませんでした。
There was no Mother's Day or Father's Day.
 母の日も、父の日もありませんでした。

Two out of every 10 adults couldn't read or write and
 成人の10人中2人は読むことも書くこともできませんでしたし、
Only 6 percent of all Americans had graduated from high school.
 高校を卒業したのは、全アメリカ人のたった6%。

Marijuana, heroin, and morphine were all available over the counter at the local corner drugstores.
 マリファナ、ヘロイン、モルヒネは、街角のドラッグストアで買うことができました。
Back then pharmacists said, 'Heroin clears the complexion, gives buoyancy to the mind, regulates the stomach and bowels, and is, in fact, a perfect guardian of health'
 当時の薬剤師によると、“ヘロインは顔色を良くし、気分を高揚させ、胃腸を整え、実際、健康を保つのに完璧です”とのこと。
(Shocking? DUH! )
  (ショッキングですか?当然ですね!)

Eighteen percent of households had at least one full-time servant or domestic help.
  18%の家庭には、フルタイムの使用人もしくは家事手伝いが、最低1人いました。

There were about 230 reported murders in the ENTIRE U.S.A.!
 アメリカ合衆国全体で報告された殺人は230件でした!

Plus one more sad thought; 95 percent of the taxes we have now did not exist in 1909.
 もうひとつ悲しい思いが加わりますが、今、私たちが払っている税金の95%は1909年には存在していません。


This email can be sent to others all over the WORLD - all in a matter of seconds!
 このemailは世界中の誰かに送ることができます-ほんの数秒で!
Try to imagine what it may be like in another 100 years.
 想像してみてください、今から100年後、どのようになっているかを。
IT STAGGERS THE MIND!
 クラッときますよね!

人気ブログランキングへ